close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה צריך לדעת לפני שמעצבים את המשרד מחדש?

מערכת שורשה תשרי, תשפא23/09/2020

עיצוב המשרד חשוב מאוד לעסק שלכם ולמשרד... כמה טיפים לאיך ניגשים נכון...

תגיות:
מה-צריך-לדעת-לפני-שמעצבים-משרד
חברות וארגונים ממגוון תחומי פעילות משקיעים כיום לא מעט משאבים ותשומת לב בעיצוב משרדים מקצועי, מתוך הבנה כי מדובר בתחום המשפיע ישירות על פעילות הארגון, רמת הפרודוקטיביות של העובדים, רווחתם האישית ונכונותם להתמיד במקום העבודה ועוד. כל זה הועצם משמעותית השנה לנוכח מגפת הקורונה אשר אילצה בתי עסק וארגונים רבים לבצע התאמות ושינויים נרחבים במהירות רבה. להלן מספר נקודות מפתח אליהן חשוב להיות מודעים בטרם מעצבים את המשרד מחדש –

חשיבות רבה לגמישות בעיצוב משרדים – קצב השינויים המתרחשים בעולם כיום הוא גבוה מאי פעם בעבר, והדבר היה
נכון גם לפני מגפת הקורונה אשר שינתה את העולם העסקי ואת העבודה במשרדים מן היסוד. מאחר ובאמת שלא ניתן לדעת מה יוליד יום ואילו שינויים נרצה ונצטרך לעשות על מנת להסתגל ושמור על מקום העבודה פעיל ואפקטיבי, מומלץ להכניס אלמנט משמעותי של גמישות בעיצוב המשרד. זה יכול לבוא לכדי ביטוי בתחומים ואלמנטים שונים, החל מתאורה אותה ניתן לשנות ולהתאים למגוון מצבים ועד לאופנים הפוטנציאליים בהם ניתן לחלק את מרחב העבודה המשותף. בכל מקרה, מדובר בנושא בו חשוב להתייעץ עם אדריכלים ומעצבי פנים המתמחים בעיצוב משרדים, ויכולים לחשוב טוב יותר מכם על מאפייני המשרד אותם ניתן וכדאי לעצב באופן גמיש, או לפחות להשאיר פוטנציאל משמעותי לשינוי במידת הצורך

עיצוב משרדים ארגונומי – כיום מושם דגש בעיצוב משרדים על טובת ורווחת העובד, ונפרט עוד בנושא זה בהמשך. בכל הנוגע לריהוט המשמש את העובדים במשרד חשוב ומומלץ להשקיע בריהוט ארגונומי, כזה המותאם בצורה טובה לגוף העובד ולסביבה בה הוא נמצא, ובכך מאפשר לשמור על הבריאות בצורה טובה יותר, גם במשרות המצריכות ישיבה ארוכה וממושכת מול המסך, למשל. ניתן לבחור כיום מבין מגוון רחב של פרטי ריהוט ארגונומיים למשרד (דוגמת כיסאות ושולחנות מתכווננים, ועוד), ואף מעבר לכך – ליישם חשיבה ארגונומית, כזו הלוקחת שיקולי הנדסת אנוש בחשבון ומעניקה להם עדיפות, באספקטים רבים של עיצוב המשרד

הטמעת מיתוג הארגון בעיצוב המשרד – עיצוב משרדים הוא תחום בו ניתן (ומומלץ) להתייחס גם למיתוג החברה או הארגון, ולהכניס אלמנטים מסוימים אשר ייחדו את אותם משרדים ויקשרו בין המראה הכללי שלהם לבין אופי הארגון, או לפחות האופי השיווקי/מיתוגי שלו. לדוגמה, אם מדובר במשרד אדריכלים המתמחה בעיצוב גינות ייחודיות ויוקרתיות, רק מתבקש כי גם המשרד עצמו יכיל אלמנטים אסתטיים שונים הלקוחים מהעולם של עיצוב גינות יוקרה, או לפחות כאלו המתכתבים עימו. כשלקוחות פוטנציאליים או גורמים אחרים כלשהם יגיעו לבקר במשרד, הרושם שהם יקבלו יתרום משמעותית לסיכויים שיחליטו לשכור את שירותיו של אותו משרד.

רווחת העובדים כמטרה הראשונה – כפי שציינו בסעיפים הקודמים, אחת המטרות הראשונות והחשובות ביותר כיום בתחום של עיצוב משרדים היא לקדם את טובת העובדים המשתמשים באותם משרדים, וזאת מתוך הבנה כי לא רק שהדבר הנכון והראוי לעשות הוא לייצר סביבת עבודה נוחה ותומכת לעובדים, אלא גם כי בסופו של דבר זוהי טובת העסק. משרד בו העובדים מרוצים, כך שנוח ונעים להם לעבוד, יהיה בסופו של דבר משרד פרודוקטיבי. ישנם אלמנטים שונים בעיצוב המשרד הנוגעים לטובת ורווחת העובדים, וכבר פירטנו בנוגע לאחד החשובים שבהם – שימוש בריהוט ארגונומי. אלמנטים נוספים הרלבנטיים כאן הם, למשל, עיצוב תאורה באופן המבטיח תאורה מתאימה ומספקת בעמדות העבודה שבמשרד, אזורי מנוחה ופנאי נוחים ונעימים, הכנסה של צמחים ופריטים טבעיים שונים לשטח המשרד, עיצוב פינת אוכל נוחה ויעילה המאפשרת לעובדים לדאוג לעצמם לתזונה מספקת ואיכותית ועוד
הוסף תגובה
מה-צריך-לדעת-לפני-שמעצבים-משרד
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה